Regulamin usług

 

Spis treści
§1 Definicje 
§2 Postanowienia ogólne 
§3 Zasady składania zamówień oraz korzystania z Karnetu 
§4 Rozwiązanie Umowy 
§5 Odstąpienie od Umowy 
§6 Reklamacje 
§7 Postanowienia końcowe 
 
 
§1 Definicje 
    1 Zwroty użyte w treści Regulaminu rozumie się w sposób wskazany poniżej:  
        1.1. Forma płatności – wynikający z wyboru Klienta sposób dokonania płatności za Usługi oferowane przez Operatora;
        1.2. Hasło – indywidualny ciąg znaków wybranych przez Klienta w celu rejestracji w Strefie Klienta i korzystania z Usług Operatora; 
        1.3. Karnet – emitowane przez Operatora w wersji elektronicznej lub tradycyjnej poświadczenie dokonania przez Klienta określonych Usług; 
        1.4. Konto użytkownika – dostępna dla zarejestrowanego Użytkownika część systemu informatycznego prowadzona w obrębie strony internetowej w domenie efitness.com.pl;
        1.5. Klient – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych będąca konsumentem w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2014r. o prawach konsumenta dokonująca z Operatorem czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością;
        1.6. Obiekt – pomieszczenia, w których Operator świadczy Usługi;  
        1.7. Operator – Kuźnia Formy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skawinie (32-050) Skawina ul. Korabnicka nr 10A, NIP 9442262428, REGON 382113774;
        1.8. Operator płatności – PayU S.A.; 
        1.9. Regulamin usług – niniejszy Regulamin i zmiany do niego; 
        1.10. Strona internetowa – zbiór uporządkowanych logicznie połączonych ze sobą elementów systemu informatycznego prezentowanych za pomocą przeglądarki internetowej w domenie internetowej kuzniaformy.com.pl, obejmujący prezentację oferty Operatora oraz Strefę Klienta umożliwiający składanie zamówień; 
        1.11. Strefa Klienta – część systemu informatycznego prowadzona w obrębie strony internetowej w domenie efitness.com.pl dla zarejestrowanych Klientów, za pośrednictwem której Klient ma możliwość między innymi zakupu Usług oraz śledzenia postępów w treningach;   
        1.12. Umowa – umowa zawarta pomiędzy Operatorem a Klientem na odległość w rozumieniu ustawy z dnia 30 kwietnia 2014r. o prawach konsumentów; 
        1.13. Usługi – usługi oferowane i świadczone przez Operatora Klientom, w tym Karnety; 
§2 Postanowienia ogólne
    1. Korzystanie z Usług odbywa się każdorazowo po zawarciu Umowy i w oparciu o aktualną ofertę dostępnych Usług, w tym oferowanych przez Operatora Karnetów.
    2. Operator informuje na Stronie internetowej i/lub w Strefie Klienta o ofercie oraz aktualnych cenach. 
    3. Cenny zamieszczone na Stronie internetowej przedstawiane są zawsze w cenach brutto i zawierają obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT). 
    4. Klienta obowiązuje cena w momencie składania zamówienia. 
    5. Klient dokonuje płatności za zamówione Usługi przy użyciu cyklicznego obciążenia karty płatniczej. 
    6. Klient zobowiązany jest do uiszczenia opłaty nie mniejszej niż za pierwszy miesiąc obowiązywania Umowy. 
    7. Klient zobowiązany jest do wskazania numeru i daty ważności swojej karty płatniczej oraz wyrażenia zgody na cykliczne obciążanie rachunku karty płatniczej w celu dokonywania płatności wynikających z Umowy. Płatności cykliczne autoryzowane są przez Operatora płatności. Dane karty płatniczej Klienta nie będą zapisywane przez Operatora. Karta płatnicza będzie identyfikowana przez Operatora wyłącznie na podstawie unikalnego numeru oraz ciągu znaków (tzw. „Cardhash”) przesyłanych przez serwis rozliczeniowy Operatora płatności, umożliwiających obciążenie karty płatniczej w celu opłacenia opłat wynikających z Umowy. Wyrażenie zgody może zostać dokonane przez Klienta w Strefie Klienta (o ile taka funkcjonalność jest dostępna) lub bezpośrednio w Obiekcie. Zgoda na cykliczne obciążenie karty płatniczej, uprawnia Operatora do obciążenia rachunku karty płatniczej Klienta pełną należną kwotą opłat w danym okresie rozliczeniowym oraz w każdym kolejnym okresie rozliczeniowym obowiązywania Umowy, bez konieczności każdorazowego zawiadomienia o tym fakcie Użytkownika.
    8. Zgoda, o której mowa w ust. 7, może zostać w każdej chwili cofnięta przez Klienta poprzez przesłanie dyspozycji na adres: biuro@kuzniaformy.com.pl. Dyspozycja cofnięcia zgody powinna zostać przesłana z adresu email Klienta wskazanego jako Login oraz zawierać numer telefonu Klienta. 
    9. Każdy przypadek nieskutecznej autoryzacji płatności cyklicznych, o których mowa w ust. 5, z wyłączeniem nieskutecznej autoryzacji z powodu braku środków, powoduje konieczność ponownej rejestracji karty płatniczej przez Klienta. 
    10. W przypadku cofnięcia zgody, o której mowa w ust. 8 lub nieskutecznej autoryzacji płatności cyklicznych, okoliczność ta nie zwalnia Klienta od obowiązku uiszczenia należnych opłat w danym okresie rozliczeniowym. 
    11. Klient wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur elektronicznych, które po ich wystawieniu będą dostępne w Strefie Klienta w celu ich podglądu i pobrania.
    12. W przypadku oferowania przez Operatora Usług niedostępnych za pośrednictwem Strony internetowej, Operator określa zasady korzystania z tych Usług w Obiekcie, w tym określa sposób dokonywania rejestracji i płatności. 
 
§3 Zasady składania zamówień oraz korzystania z Karnetu
    1. Złożenie przez Klienta zamówienia na Usługi odbywa się poprzez Strefę Klienta. W celu złożenia zamówienia konieczne jest zalogowanie się do Strefy Klienta lub dokonanie rejestracji. Klient powinien postępować zgodnie ze wskazówkami prezentowanymi na Stronie internetowej/w Strefie klienta a także Operatora płatności.  
    2. Zawarcie Umowy następuje z chwilą potwierdzenia drogą elektroniczną przez Operatora faktu otrzymania od Klienta zamówienia i po dokonaniu płatności. 
    3. Zawarcie Umowy jest jednoznaczne z zaakceptowaniem Regulaminu Obiektu dostępnym na Stronie internetowej i/lub Obiekcie. 
    4. Karnet jest wystawiany wyłącznie na Klienta, który zawarł Umowę. Uprawnionym do korzystania z Usług jest wyłącznie Klient, z którym Operator zawarł Umowę. 
    5. Klient jest uprawniony do korzystania Usług po upływie 14 dni od zawarcia Umowy, chyba że Klient w momencie składania zamówienia zażądał rozpoczęcia świadczenia Usług przed terminem na odstąpienie od Umowy. W takim przypadku Klient jest uprawniony do rozpoczęcia korzystania z Usług po zawarciu Umowy. 
    6. Umowa jest zawierana na czas określony dla danego typu Usługi lub Karnetu zakupionego przez Klienta, a w przypadku gdy nie zostało to określone Umowa jest zawierana na czas nieokreślony. 
    7. Dostęp do Usług może nastąpić po weryfikacji Karnetu i/lub Klienta, a także czy nie występują zaległości w płatności za Usługi. Upoważniona przez Operatora osoba może dokonać weryfikacji tożsamości Klienta. 
 
§4 Rozwiązanie Umowy
    1. Umowa może zostać rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem 1 – miesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca, chyba że dana Usługa lub Karnet przewiduje inny termin wypowiedzenia. 
    2. Operator jest uprawniony do rozwiązania Umowy ze skutkiem natychmiastowym w przypadku: 
        2.1. powstania zaległości w regulowaniu opłat przez Klienta, trwającej dłużej niż 30 dni, 
        2.2. naruszania przez Klienta Regulaminu Obiektu, w szczególności ale nie wyłącznie poprzez niszczenie mienia lub stwarzanie sytuacji zagrażających życiu lub zdrowiu, 
        2.3. rażącego niestosowania się do poleceń trenerów lub obsługi Obiektu. 
    3. Wypowiedzenie Umowy powinno zostać dokonane w formie pisemnej, pod rygorem nieważności.  
 
§5 Odstąpienie od Umowy 
    1. Klient może odstąpić od Umowy zawartej na odległość bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie na adres 32-050 Skawina ul. Korabnicka nr 10A w terminie 14 (czternaście) dni od dnia złożenia zamówienia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem listem poleconym. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od Umowy zamieszczony jest przez Operatora na Stronie Internetowej. 
    2. W razie skutecznego odstąpienia od Umowy jest ona uważana za niezawartą, a Strony zwracają sobie wzajemnie wszystko co sobie świadczyły. Z dniem skutecznego odstąpienia od Umowy, Operator zablokuję możliwość korzystania z Usług.  
    3. Klient może żądać rozpoczęcia świadczenia na jego rzecz Usług przed upływem terminu do odstąpienia, o którym mowa w ust. 1, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu zamówienia. W takim przypadku Klient, w razie złożenia skutecznego oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zostanie obciążony opłatą za korzystanie z Usług w okresie poprzedzającym odstąpienie od Umowy proporcjonalnie do okresu do dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu. 
 
§6 Reklamacje 
    1. Klient może zgłosić reklamacje dotyczącą Umowy.
    2. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej i przesłana na adres poczty elektronicznej Operatora kuzniaformy.com.pl lub korespondencyjnie na adres Kuźnia Formy Sp. z o.o.  32-050 Skawina ul. Korabnicka nr 10A. 
    3. W zgłoszeniu reklamacyjnym Użytkownik winien zawrzeć swój adres email, numer telefonu oraz opis zaistniałego problemu. 
    4. Operator niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 (czternaście) dni rozpatruje reklamacje i udziela odpowiedzi w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w zgłoszeniu reklamacji. 
    5. W przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Klienta reklamacji spór nie został rozwiązany, Operator przekaże Klientowi na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
        5.1. zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo zgodzie na udział w takim postępowaniu, wraz z informacją o podmiocie uprawnionym w rozumieniu ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich, właściwym dla Operatora, albo
        5.2. odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
    6. Jeżeli Operator nie złożył żadnego oświadczenia, o którym mowa powyżej, uznaje się, że wyraził zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich. 
 
§7 Postanowienia końcowe 
    1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie usług zastosowanie znajdą polskie przepisy powszechnie obowiązujące, w tym zwłaszcza przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta. 
    2. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu usług z ważnych przyczyn, a w szczególności w przypadkach podyktowanych względami technicznymi świadczenia Usług oraz zmiany mającej na celu dostosowanie postanowień Regulaminu usług do zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. 
    3. O treści zmian Regulaminu usług każdy Klient zostanie poinformowany przez umieszczenie przez Operatora na Stronach Internetowych wiadomości o zmianie Regulaminu usług. Do Umów zawartych przed wejściem w życie nowego Regulaminu usług stosuje się postanowienia Regulaminu usług obowiązującego w chwili składania Zamówienia. Poinformowanie o zmianie Regulaminu usług, w sposób określony powyżej nastąpi nie później niż na 14 (czternaście) dni roboczych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu usług. W razie, gdy Klient nie akceptuje nowej treści Regulaminu usług obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Operatora do dnia poprzedzającego wejście w życie zmienionych postanowień Regulaminu usług. Jeżeli Klient nie akceptuje zmienionego Regulamin usług może rozwiązać Umowę z skutkiem na dzień wejścia w życie zmienionych postanowień Regulaminu usług. 
    4. Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu usług w każdym czasie za pośrednictwem Strony internetowej, która umożliwia jego pobranie i następnie utrwalenie przez Klienta.
    5. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej a także na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów https://www.uokik.gov.pl/konsumenci.php.
    6. Klient posiada możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
        6.1. Klient (konsument) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
        6.2. Klient (konsument) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między nim a Operatorem;
        6.3. Klient (konsument) może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Operatorem, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Europejskie Centrum Konsumenckie, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
    7. W wykonaniu obowiązków wynikających z rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Sklep wskazuje, że platforma ODR (Online Dispute Resolution), za pośrednictwem której Konsument może przystąpić do rozwiązania sporu online jest dostępna na stronie: 
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=
    8. Regulamin usług wchodzi w życie z dniem 01.08.2024r.

 

Polityka ochrony danych osobowych

Spis treści
§1 Podstawa prawna 
§2 Kto jest administratorem Twoich danych osobowych? 
§3 W jaki sposób pozyskujemy Twoje dane osobowe? 
§4 W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe? 
§5 Jakie dane będziemy przetwarzać? 
§6 Komu możemy przekazywać Twoje dane osobowe? 
§7 Jak długo będziemy przechowywać Twoje dane osobowe? 
§8 Jakie przysługują Ci prawa w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych? 
§9 Jaka jest podstawa podania Twoich danych osobowych? 
§10 W jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe? 
§11 Informacja o plikach cookies 
§12 Czym są pliki „cookies”? 
§13 Jak wyłączyć pliki cookies? 

§1 Podstawa prawna
Twoje dane osobowe przetwarzamy w zawiązku ze stosowaniem Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”).

§2 Kto jest administratorem Twoich danych osobowych?
Administratorem Twoich danych osobowych jest Kuźnia Formy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skawinie (32-050) Skawina ul. Korabnicka nr 10A, NIP 9442262428, REGON 382113774 (dalej „Spółka”). Możesz skontaktować się z administratorem Twoich danych wysyłając email na adres biuro@kuzniaformy.com.pl lub dzwoniąc pod numer +48534239086 lub pisząc na adres naszej siedziby.

§3 W jaki sposób pozyskujemy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe otrzymujemy bezpośrednio od Ciebie i przetwarzamy je na zasadach opisanych w niniejszej Polityce. To Ty decydujesz o przekazaniu nam swoich danych osobowych decydując się na skorzystanie z oferowanych przez nas produktów i usług.

§4 W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe przetwarzamy w związku ze świadczonymi przez nas usługami oraz oferowanym produktami. Będziemy przetwarzać Twoje dane osobowe w celu:
1. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO – kontaktu z Tobą, w przypadku wypełnienia formularza kontaktowego na naszych stronach internetowych lub skierowania innej prośby o kontakt,
2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zawarcia lub wykonania umowy, której jesteś stroną w związku ze świadczonymi przez nas usługami,
3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO – dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami a także w celach marketingowych dla rozwoju naszych usług i produktów,
4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO – zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia.

Za Twoją wyraźną zgodą i w zakresie niezbędnym do realizacji świadczonych usług na podstawie art. 9 ust. 2 lit a) RODO będziemy przetwarzać także niektóre dane osobowe dotyczące Twojego zdrowia.

§5 Jakie dane będziemy przetwarzać?
Będziemy przetwarzać następujące dane osobowe;
• imię i nazwisko, adres e-mail, adres zamieszkania, numer telefonu,
• wizerunek,
• dane szczególnych kategorii w zakresie w jakim ich przetwarzanie jest niezbędne do wykonywania usługi, w szczególności płeć, wzrost, waga, przebyte schorzenia i choroby w celu określenia przeciwskazań (np. operacje ortopedyczne, choroby serca).

Przetwarzanie danych szczególnych kategorii, w tym danych dotyczących Twojego zdrowia, odbywa się jedynie w celu zapewnienia Ci bezpieczeństwa i komfortu a także monitorowania postępów i stopnia realizacji założonych celów treningowych, przy czym przetwarzanie to nie jest dokonywane w celu świadczenia usług medycznych i nie odbywa się w celu dokonania oceny Twojego zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących zdrowia, sprawności fizycznej lub zdolności do wykonywania ćwiczeń fizycznych zasięgnij właściwej porady medycznej.

§6 Komu możemy przekazywać Twoje dane osobowe?
Twoje dane mogą być przekazywane podmiotom, z którymi współpracujemy i które na nasze zlecenie przetwarzają powierzone dane osobowe. Mogą to być firmy świadczące usługi IT, hostingowe, usługi księgowe lub pocztowe oraz firmy obsługujące nasze działania marketingowe i sprzedażowe, przy czym podmioty te będą przetwarzać dane na podstawie zawartej z nami umowy i wyłącznie w zakresie, jaki został wskazany w umowie.

Twoich danych osobowych nie przekazujemy poza Europejski Obszar Gospodarczy.

Nasze strony mogą zawierać linki do innych stron, których polityki prywatności mogą różnić się od niniejszej Polityki. Nie odpowiadamy za zbieranie, przetwarzanie ani ujawnienie danych osobowych zebranych za pośrednictwem innych stron internetowych.
§7 Jak długo będziemy przechowywać Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe będą przechowywane przez czas realizacji umowy a także do momentu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy lub obrony przed takimi roszczeniami. Ponadto, Twoje dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany szczególnymi przepisami.

W przypadku, kiedy podstawą przetwarzania Twoich danych osobowych jest Twoja zgoda, dane osobowe będziemy przechowywać do czasu cofnięcia zgody na przetwarzanie co nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Twoje dane osobowe pozyskane w ramach nagrania wideo z obszarów monitoringu wizyjnego w obiektach (w tym Twój wizerunek utrwalony na tych nagraniach) po upływie pewnego czasu (w zależności od poszczególnych konfiguracji sprzętowych) są trwale usuwane ze zbiorów danych osobowych w procesie nadpisywania pamięci kamer monitoringu nowymi nagraniami, chyba że ich przechowanie przez dłuższy czas będzie niezbędne do realizacji celu w jakim zostały utrwalone.

§8 Jakie przysługują Ci prawa w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych?
Możesz uzyskać dostęp do swoich danych osobowych oraz możesz skorzystać z prawa żądania sprostowania swoich danych, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. W zakresie, w jakim przetwarzamy Twoje dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes administratora, przysługuje Ci prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

W zakresie, w jakim przetwarzamy Twoje dane na podstawie Twojej zgody masz prawo jej wycofania w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Masz także prawo do uzyskania kopii danych oraz do przenoszenia swoich danych osobowych.

Przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego jeśli uznasz, że przetwarzamy Twoje dane niezgodnie z prawem. Organem nadzorczym w Polsce jest Urząd Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193) przy ul. Stawki 2.

§9 Jaka jest podstawa podania Twoich danych osobowych?
Podanie przez Ciebie danych osobowych jest konieczne do zawarcia umowy oraz jej wykonania. Nie podanie danych będzie skutkować brakiem możliwości zawarcia umowy. W przypadku przetwarzania, którego podstawą jest Twoja zgoda, podanie danych które Ciebie dotyczą jest dobrowolne a w przypadku ich nie wskazania nie będziemy mogli ich przetwarzać i może to uniemożliwić korzystania w niektórych usług.

§10 W jaki sposób przetwarzamy Twoje dane osobowe?
Twoje dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

§11 Informacja o plikach cookies
Musisz wiedzieć także o zapisywaniu przez naszą witrynę tzw. plików „cookies” Są one wykorzystywane dla celów statystycznych oraz polepszenia funkcjonalności naszej strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody, aby Twoja przeglądarka zapisywała pliki cookies możesz je w dowolnej chwili wyłączyć.

§12 Czym są pliki „cookies”?
To niewielkie pliki tekstowe, które Twoja przeglądarka internetowa zapisuje na Twoim komputerze podczas przeglądania stron www. Pliki te przede wszystkim przechowują ustawienia użytkownika dotyczące np. preferowanego języka czy położenia. Ułatwia to poruszanie się na stronie przy kolejnych odwiedzinach, gdzie ustawienia strony automatycznie zaktualizują się z wcześniej wprowadzonymi ustawieniami.

Więcej na ten temat „cookies” dowiesz się w serwisie pod linkiem 
http://wszystkoociasteczkach.pl

§13 Jak wyłączyć pliki cookies?
Możesz wyłączyć pliki cookies dla danej strony, całej witryny (domeny) lub dla wszystkich przeglądanych stron www poprzez zmianę ustawień prywatności w zależności z jakiej przeglądarki korzystasz. Możesz także zarządzać preferencjami.